My scribbles

Wednesday, July 21, 2010

Market

haritu bawa syifa' bersiar-siar ( atau membeli belah) barangan basah di market. Market yang ada di kuala terengganu ni yang ana suka pergi adalah Market Bukit Besar.

Cadang di hati nak mencari ayam, udang ( my new favourite hehe) dan bhn2 utk buat tomyam yang sedap..sebab aritu makan kat pantry ada akak staffnurse buat tomyam yang simple.. dia letak cendawan, cauliflower and paste tomyam adabi.. hmm mesti cuba..

so kugendong anakku meredah kebasahan market mencari ayam. Selepas dapat ayam then pergi tempat ikan cari udang. Kemudian menghadap makcik jual beraneka sayuran yang pastinya murah dan banyak. jumpa juga cendawan. Nak seringgit makcik! orang sebelah senyum. Apa sikit sangat ke singgit? makcik pun sengih2 kata 2 riyal la .. banyak sikit.. ok lah.. 2 riyal.. syifa' sangat tertarik pada tomatoes yang banyak berwarna warni.. hehe.. pandai anak ummi ni.. but we just need 2-3 tomatoes.. kang banyak2 berulat plak dalam peti ais..

singgah kat orang jual buah. teringin pulak nak buat pengat pisang. dapat pisang. cari santan plak tak jumpa. beli kotak je la.

And balik merenduh dengan barangan utk masak utk abi, ummi n syifa.. all the Rizq from ALLAH .. the most bountiful..

2 comments:

nana said...

hehe sure penat tuh gi pasar ngn budak yg dah aktif nih kan...mmg independent btul dr kita ni =)

u_syifa' said...

hehe nana, cam nt lagi la.. tgh study with 3 active kids.. huhu..duk jauh dgn hubby, kena independent sket