My scribbles

Friday, May 7, 2010

Be Patient !

Malam tadi seorang patient walk in ke consultation room dengan shorts and knapsack. Masuk dengan mata yang memerah.

Saya pening kepala doktor.. .katanya sambil pegang kepala..

Sakit macammana.. berdenyut ke ..

Tak, dia sakit memusing. pintasnya cepat.

Ada sakit telinga ke ( maybe labyrinthitis ke otitis media ke externa ke .. rajin juga boleh jadi vertigo (kepala memusing).

Saya tak tahu la. Kepala saya sakit.

Kepala sakit tu berapa nak letak skor kesakitan? Tengok skala kat dinding tu, 0 tak sakit, 10 paling sakit sampai boleh menangis.. awak nak letak sakit ni berapa per 10? " sambil tunjuk skala Wong-Bakers face tu n explain kat patient.

Saya tak TAHU La. saya sakit kepala ni.

Iyelah. Kita nak bagi ubat tahan sakit pada awak berdasarkan skor kesakitan tu. Tolong beri kerjasama.

Saya tak TAHU la. Kepala saya sakit tau tak?

Ok.. dah mula hilang sabar. Rasa menggelegak dada. Tangan dah memang ringan nak bg penampar. Kau ingat kau lelaki aku takut? syaitan bisik2(teringat zaman budak2 dulu, kalau u mess with me, memang kena pelempang)

Astaghfirullah. TOlak kad patient ketepi n terus keluar dari bilik.

Masuk bilik sembahyang. Sakit dada. Berombak2.

La taghdob!

No comments: