My scribbles

Friday, November 13, 2009

Masjid Crystal

Air takde di rumah. Paip semua nya bila buka cuma kedengaran desiran air, tapi takde air. Sian mak, kepanasan di rumah. Nak mandi tak boleh. Jadinya sebaik saja ana pulang ke rumah terus ajak mak ke Masjid Kristal. Tujuannya adalah utk mandi di sana hehe. Salah satu trick mencari air adalah pergi ke masjid yang terletak di mukim yang berlainan.

Maka syifa' n mak diangkut oleh ummi ke masjid kristal yang terletak di mukim lain. Perlu menyeberangi Sg Terengganu melalui jambatan di Bukit Besar. Sesampai saja di sana maka kami pun mandi. Shower kat masjid best juga. Tapi air dia slow. Rupanya ada juga orang lain yang mandi di sana. Tapi tak la ramai sampai kena queue. Syifa' mandi dengan penuh gembira sbb ada cermin besar. hehe.

On the way balik ummi bawa mak pegi makan kat restoran Fasya. Sedap gak setelah penat kerja n drive. Syifa' tertidur setelah tunggu embah n ummi makan tak sudah2 sambil tengok nur kasih. Ibu bapa juga ada rights yang kita anak2 kena tunaikan. I want to make her happy, at least have some memorable moments in Tganu.

Balik rumah try buka air. Keluar air coklat then air biasa. Mak still rasa tak selesa so mandi sekali lagi.

Ya ALLAH selamatkanlah kami dari kepanasan api neraka...amen..

No comments: