My scribbles

Sunday, December 6, 2009

Friday saturday busy day

Ummi n HO Nik Siti siap sedia di medical base utk 'tangkap' patient..hehe..

Yesterday is a busy day for ummi n syifa'. Starting on Friday ummi kena gi standby Jemaah Haji yang baru pulang ke Msia di airport K tganu. Macam jahat lak rasa menangkap tuan2 haji/ hajah yang baru balik dia halls sbb batuk n sakit tekak. Yerla, kang tak pasal2 menjangkitkan ILI / HINI kepada orang2 malaysia. Tapi kebanyakan Tuan2 Haji akan memendamkan batuk sepanjang proses 'penangkapan' sbb nak lepas checkups. Tapi bila dah masuk ke seminar room utk dengar taklimat barulah berkumandang batuk2 ala kahak ganaz, yang kalau dah batuk kat situ, dah kira tak leh patah balik utk ditangkap ke medical base..

Bertungkus lumus siapkan katil utk patient..cantik kan set ni betul2 depan pintu arrival hall..

consultation room ..


yeah.. mari mula bertugas.. sebelum tu tengok pics syifa' dulu..


Hence yang tertangkap adalah puan2 hajah yang diusung dengan wheelchair ke medical base di luar arrival halls. Bos siap survey2 lagi and checkups kena laju 'gel'. Yerla mereka2 ni sure rindu bangat pada anak cucu yang sdg menunggu ketibaan di luar. Dengan kelajuan maksima, vital signs diambil n sesape darah tinggi semua dikasi adalat 10mg n rehat di tepi. Adapun yang nak test2 check gula if tak diabetic takkan dilayan. Namun begitu ada juga puan2 hajah yang tak leh tunggu darah turun sikit lepas makan adalat maka ramai jugalah yang absconded dari treatment. Takpelah mokcik, lari tu boleh tapi jangan tersembam jatuh sbb sakit dada / kena stroke..kami tak bertanggungjawab..

Lepas di airport n stuck kat pintu keluar parking berjam2, akhirnya ummi dapat amik syifa' n bertolak ke Dahimah kul 10.30pm. Syifa' nasib baik tidur sepanjang jalan hence ummi dapat memandu dengan khusyu' sampai abi terkejut bila ummi msg ummi dah sampai ke muka pintu Dahimah resort kul 11.30. hehe.

Good response from candidates at KREW '09. Moga berjumpa lagi di KLS'09 di lokasi yang sama 18-19 Dec ni.. Ilal-liqa'!

No comments: